Sabtu, 10 April 2010

KPT SAMBUT 80 TAHUN PMRAM BERSAMA BADAN PENGURUS


Badan Pengurus PMRAM bersama Yang Dipertua KPT saudara Ridhuan ABu Bakar menunjukkan kek bersempena sambutan ulangtahun ke-80 PMRAM.

Gambar kek 80 tahun PMRAM yang disediakan oleh pihak KPT (gambar atas) dan para hadirin khusyuk mendengar tazkirah yang disampaikan oleh saudara Shahrizan (gambar bawah). Gambar ihsan KPT.

Malam ini saya berpeluang berada dalam majlis solat hajat anjuran Keluarga Penuntut Terengganu (KPT) bersempena sambutan 80 tahun PMRAM yang bakal disambut esok. Turut hadir Presiden PMRAm saudara Abdul Mu'izz, Timbalan Presiden, saudara Shahrizan Mohd Hazime dan saudara Taufik yang kedua-dua BP angkat kepada KPT, saudara Mohd Azrul Ismail, saudara Muhammad Zuhaili Saiman, saudara Nik Rosdi (juga penasihat KPT)dan saudara Farkhan Md.Zin. Turut kelihatan ialah Yag Dipertua KPT saudara Ridhuan Abu Bakar dan AJKT KPT yang lain.

Majlis bermula dengan solat Isyak berjemaah dan solat hajat yang diimamkan oleh saudara Shahrizan. Kemudian saya membacakan doa bagi memohon keselamatan PMRAM dan saudara-saudara kita di seluruh dunia. Majlis kemudian menjemput saudara Shahrizan menyampaikan tazkirah ringkas. Dalam tazkirahnya, beliau memanjatkan rasa kesyukuran kepada Allah atas nikmat kesatuan tersebut.

Selepas majlis, pimpinan BP PMRAM diiringi Yang Dipertua KPT menikmati sedikit jamuan yang disediakan. Paling kami terharu, kami berkesempatan memotong kek sambutan 80 tahun PMRAM yang disediakan oleh pihak KPT yang diketuai oleh saudara Shahrizan. Presiden,saudara Abdul Mu'izz terpaksa beredar lebih awal kerana mempunyai tugasan yang perlu diselesaikan segera. Atas kek tersebut tertulis "80 TAHUN PMRAM". Terima kasih atas sokongan KPT kepada PMRAM selama ini. Walaupun mendapat tekanan seketika dari pihak-pihak luar sebelum ini, namun KPT masih utuh dan meneruskan perjuangan bersama PMRAM, tidak pernah goyah walau sedikit. Kami bangga dengan KPT. Semoga Allah memandu kita ke jalan yang diredhai-Nya.

2 ulasan:

  1. SAlam Ust, gambar dah diupload. Boleh tengok dan ambil di blog ana. Hehe.. Syukran.

    BalasPadam
  2. Terima kasih byk2 Amin..cantik gmbar2 nta amek tuh..leh jd AJK PMRAM nnti..

    BalasPadam