Jumaat, 2 April 2010

PENGENDALIAN PROGRAM PMRAM


Sambutan Maulid pada 3 Mac 2009 (atas) dan sewaktu menyambut ketibaan Dr.Toha Dusuqi Hubaisyi di majlis penutup Kutub Sittah (gambar bawah)

Tanggal 1 April ini menandakan perjalanan PMRAM sesi 2009 kian berada di penghujung. Sekitar 10 hari lagi, PMRAM akan diterajui oleh pimpinan baru. Pejam celik,pejam celik sudah lebih setahun PMRAM di bawah pemerintahan saudara Abdul Mu'izz. Mengenang kembali saat-saat ditaklifkan sebagai pengarah kepada program-program PMRAM sejak dilantik Badan Pengurus 2008, terdapat empat program yang dikendalikan saya:

Pertama: Konsert Apresiasi Graduan bersama saudara Nazrey Johani sempena Pelancaran Kamus Miftah pada 22 Oktober 2008. Ini merupakan program PMRAM pertama yang saya kendalikan bersama barisan adhoc yang lain. Timbalan pengarah I masa itu, saudara Azrul Ismail.

Kedua: Muktamar Sanawi PMRAM ke-76 di Nadi Riyadhi. Timbalan pengarah I ketika itu, saudara Mohammad Azizudin Aznan.

Ketiga: Pengarah Konvensyen PMRAM di Solah Kamil di bawah pentadbiran saudara Abdul Mu'izz pada 22 Julai 2009.Timbalan pengarah saudara Amaluddin Arshad.

Keempat: Pengarah Iftor Jamaie dan Ihya' Ramadhan 1430 hijrah dengan majlis berbuka puasa beramai-ramai di dataran Hayyul Asyir, solat terawih berjemaah dan mengendalikan majlis muhadharah bersama Dr.Rif'at Fauzi. Timbalan pengarah saudara Jamal Najmuddin.

Dalam mengendalikan majlis bersama para masyayeikh, saya berasa amat bertuah dapat mengendalikan majlis Kutub Sittah pada majlis penutup yang dihadiri oleh Mufti Mesir Dr.Ali Jum'ah. Juga tidak lupa pada mengendalikan majlis sambutan Maulidur Rasul anjuran PMRAM di Dataran Hayyul Asyir yang dihadiri oleh Dr.Yusri Jabr Al-Hasani, Syeikh Dr.Atiyah Mustafa dan Syeikh Ashraf Hamid Hasanain.

Terima kasih PMRAM yang memberikan daku peluang semua ini..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan