Jumaat, 23 Disember 2011

BEKAS MENTERI MUBARAK TEWAS DI SYARQIYYAH

Dalam kawasan pilihanraya Parlimen peringkat kedua ini, yang menjadi tumpuan saya ialah daerah ketiga dalam wilayah Syarqiyah yang menyaksikan pertandingan antara calon Parti Kebebasan dan Keadilan (FJP) untuk kerusi (Fi At) yang diwakili oleh Ir. Muhammad Fayadh. (Ibu negeri bagi wilayah SYARQIYYAH ialah ZAQAZIQ).

Beliau ditentang oleh bekas Menteri Kebajikan Masyarakat zaman Mubarak (tentunya dari kalangan FULUL), Dr.Ali El-Musailahi.
Ir.Muhammad Fayadh (kanan) dan Ibrahim Salim (kiri) -Ahli Parlimen baru FJP bagi daerah ketiga Syarqiyyah

Nama beliau dikenali kerana kementeriannya merupakan kementerian yang menaungi PMRAM. Dalam kempen yang begitu sengit di kubu Musailahi itu, akhirnya nasib menyebelahi FJP apabila Muhammad Fayadh menang dengan undi 178,074 undi berbanding Musailahi yang hanya memperoleh 155,162 undi.
Ali Musailahi, bekas Menteri zaman Mubarak-tewas di tangan calon FJP

Seorang lagi calon FJP (Buruh) untuk daerah yang sama, iaitu Ibrahim Salim juga diumumkan menang dengan undi 191,270 berbanding lawannya juga calon bekas NDP Mubarak (atau FULUL) Ali Kisyk dengan undi sebanyak 126,764. (Sumber: Web Ikhwan Syarqiyah KLIK)

Untuk rekod, wilayah Syarqiyah menyaksikan FJP dapat menyapu bersih semua kerusi yang ditandingi pada pusingan ulangan apabila kesmeua 10 calonnya memperoleh kemenangan.

Untuk maklumat lanjut, layari web Ikhwan Muslimin cawangan Syarqiyyah :
http://sharkiaonline.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan