Jumaat, 2 April 2010

PEMIKIRAN DR.YUSUF AL-QARDHAWI DISEMINARKAN


Presiden PMRAM di majlis perasmian SKEDA Damanhur.

Semalam,1 April saya menemani Presiden, saudara Abdul Mu'izz ke muhafazah Damanhur. Turut serta Naib Presiden I, saudara Azrul. DPM Damanhur mulai hari ini hingga 4 April menganjurkan Simposium Keilmuan Damanhur atau ringkasannya (SKEDA). Ia merupakan program tiga hari yang mengupas dan membincangkan pemikiran Dr.Yusof Al-Qardhawi. Presiden sendiri dijemput membentangkan tajuk Fiqh Ikhtilaf sekitar jam 3 petang dan malamnya beliau dijemput merasmikan SKEDA.Dengan tema "Menyelusuri Manhaj Pemikiran Imam Yusuf Al-Qardhawi", sambutan dari ahli Damanhur amat menggalakan.

Presiden sendiri dalam ucapan perasmiannya memuji program yang dianjurkan bagi membentangkan pemikiran dan idea seorang pemimpin yang telah mendapat pengiktirafan dunia dengan "Al-Imam". Bahkan beliau sendiri merupakan peminat kepada tulisan Dr.Yusuf Al-Qardhawi.

Program yang bakal berkahir pada hari Ahad bersamaan 4 April ini, turut menyaksikan pembentangan berkenaan "Fiqh Muwazanat" oleh Ustaz Hairul Nizam, "Fiqh Aulawiyyat", "Wujudullah" serta "Sunnah & Bid'ah".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan