Selasa, 10 Januari 2012

APA DAH JADI DENGAN PARTI NUR SALAFI?


Apa dah jadi dengan Parti Nur Salafi ni? Inilah akibatnya tiada pengalaman dalam politik dan mudah ditipu orang. Sudah la tiada pengalaman, berlagak pandia pula. Orang nak masuk politik, dia pun nak masuk politik. Sebelum revolusi, mana golongan Salafi? Yang masuk keluar penjara hanyalah pimpinan Ikhwan Muslimin, mereka sekadar membicarakan bab khilafiyah, mengharamkan dan membidaahkan maulid dan tawassul. Tiba-tiba lepas tumbang Mubarak, dia nak jadi hero dalam politik pula.

Banner yang digantung dalam kawasan di wilayah Gharbiyah, satu lagi bukti Parti Nur sanggup bersekongkol dengan siapa saja demi mengalahkan FJP. Kali ini bersama orang kuat Mubarak, Solah El-Hisowi. Hisowi ni merupakan puak fulul, bekas parti Mubarak NDP yang banyak membuat kerosakan sewaktu memerintah Mesir sebelum ini. Tapi tanpa rasa bersalah,Nur boleh bekerjasama, siap tulis "Solah Hisowi dan Parti Nur bersatu di atas tangan yang satu!"

Demi kerana nak menang, sanggup buat apa sahaja asalkan berjaya kalahkan Parti Kebebasan dan Keadilan (FJP). Adapun pendirian FJP jelas. Mereka hanya akan bekerjasama dengan rakan-rakan pakatan mereka dan bersedia bekerjasama dengan mana-mana parti politik KECUALI golongan saki-baki Mubarak (fulul). "Demi memelihara roh revolusi 25 Januari dan demi memelihara kemuliaan darah para syuhada' yang telah terkorban pada revolusi lalu, demi tanah air, kami tidak akan gadaikan prinsip ini," jelas pimpinan FJP. Bagi saya, eloklah FJP tak perlu bergabung atau bekerjasama dengan Parti Nur.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan