Sabtu, 7 Januari 2012

MURSYIDUL 'AM IKHWAN TERIMA MENANTU


Mursyidul 'Am Ikhwan Muslimin, Dr.Mohammad Badi'e menghadiri majlis perkahwinan anak perempuan beliau dengan Ali Ahmad Husain Raghib di Darul Ifta' petang semalam.

Majlis turut dihadiri oleh para pimpinan Ikhwan Muslimin iaitu bekas Mursyidul 'Am Ustaz Mahdi 'Akif, tiga Naib Mursyidul 'Am; Dr.Mahmud Izzat, Dr.Rasyad Bayumi dan Ir Khairat Shatir, Setiausaha Agung, Dr.Mahmud Husain, anggota-anggota Maktab Irsyad, ahli Majlis Syura dan wakil-wakil Ikhwan beberapa wilayah. Turut hadir Presiden Parti Kebebasan dan Keadilan (FJP), Dr.Mohammad Mursi, dua timbalannya Dr.'Essam 'Iryan dan Dr.Rafiq Habib.

Majlis turut diserikan dengan kehadiran bekas Mufti Mesir, Dr.Nasr Farid Wasil, anggota Akademi Kajian Islam, Syeikh Dr.Muhammad Ar-Rawi dan beberapa kenamaan lain.
Dr.Mohammad Badie menerima ucapan tahniah dari bekas Al-Mursyid, Ustaz Mahdi 'Akif (gambar atas) Dr.Mohammad Badie mengucup kepala Syeikh Dr.Muhammad Ar-Rawi, anggota Akademi Kajian Islam (gambar bawah)


Dalam ucapan ringkasnya, Dr.Bad'ie mengucapkan terima kasih kepada mereka yang hadir pada majlis tersebut sama ada dari masyarakat Islam dan Qibti. "Kami ingin katakan kepada mereka yang mahukan Mesir berada dalam keburukan; semoga ALLAH menggagalkan tipu daya dan perancangan jahat kalian serta memberikan Mesir aman, menyatukan rakyat dan segala impian dan cita-cita rakyat dapat dilaksanakan".

Beliau kemudian mendoakan buat dua pengantin dengan doa yang diajar oleh Rasulullah s.a.w "Semoga ALLAH memberkati kamu berdua, menghimpunkan kamu dalam kebaikan.."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan