Rabu, 15 Jun 2011

IKHWAN MUSLIMIN BOIKOT AKHBAR MESIR,MASRIL YOUM


Ikhwan Muslimin Mesir dalam mesyuarat organisasi tertinggi mereka, Maktab Irsyad yang diketuai oleh Mursyidul 'Am, Dr.Mohamed Badi'e telah membuat keputusan memboikot akhbar Masril Youm (المصري اليوم) sebuah akhbar harian Mesir. Keputusan tersebut diumumkan oleh Setiausaha Agung Ikhwan, Dr.Mahmud Husein (gambar kanan) selepas mesyuarat Maktab Irsyad semalam, Rabu 15 Jun. Ketetapan yang drastik yang diambil oleh Ikhwan Muslimin tersebut antara lain:
  • Ikhwan Muslimin tidak akan memberikan sebarang kerjasama terhadap akhbar tersebut termasuk membuat kenyataan terhadapnya atau sebarang wawancara bersama wartawan mereka sehingga Masril Youm kembali berpegang kepada profesion kewartawanan sebenar.
  • Bahawa akhbar Masril Youm telah membuat tuduhan yang tidak berasas dalam laporan, memberikan gambaran yang tidak tepat berkaitan Ikhwan, bahkan beberapa kali pihak ikhwan membuat teguran terhadap pengarang akan tetapi masih berulang.
Dr.Mahmud Husein juga mengulangi bahawa sepanjang sejarah Ikhwan Muslimin, pihaknya amat menghormati peranan pihak media dan menerima kritikan yang membina, bukan tuduhan berbentuk fitnah.

Sumber: Ikhwanonline.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan