Rabu, 15 Jun 2011

"REVOLUSI ADALAH TEBUSAN DARAH PARA SYUHADA"


Semalam, hari Rabu bersamaan 15 Jun Ikhwan Muslimin sekali lagi menempa sejarah apabila sebuah lagi Pejabat cawangannya dirasmikan oleh Mursyidul 'Am Dr.Mohamed Badi'e. Pejabat tersebut ialah cawangan Ikhwan di Bandar 6 Oktober (Madinah 6 Oktober) berhampiran Giza. Siapa sangka sebuah gerakan Islam yang secara logiknya tidak akan mampu lagi bertahan lama dan apatah lagi untuk memiliki apa yang ada pada hari ini setelah lebih 30 tahun ditekan di bawah rejim Mubarak, berpuluh tahun sebelum itu di bawah dua generasi Presiden Jamal Abdul Nasir dan Sadat, yang tidak kurang hebatnya kezaliman yang dilakukan terhadap pimpinan Ikhwan, bahkan sebelumnya pada pemerintahan beraja, sebelum Mesir bertukar kepada sebuah republik.

Untuk ke sekian kali, Ikhwan Muslimin di bandar 6 Oktober telah mengadakan perhimpunan rakyat bersama Mursyidul 'Am bersempena perasmian pejabat cawangan mereka semalam. Turut hadir ialah Dr.Rasyad El-Bayyumi Timbalan Mursyidul 'Am, Dr.Mahmud Husein Setiausaha Agung Ikhwan, Sayyid Nuzaili ketua pejabat Ikhwan kawasan Giza, Dr.Helmi El-Jazzar ketua pejabat Ikhwan kawasan bandar 6 Oktober, Ir.Mahmud 'Amir bekas Ahli Parlimen Ikhwan Muslimin 2005 dan pimpinan Ikhwan peringkat kawasan yang lain.

Dalam ucapan dalam perhimpunan bersama rakyat, Dr.Mohamed Bad'ie meminta semua lapisan rakyat menjaga dan memelihara revolusi 25 Januari lalu.

Kata beliau, "Telah datang Revolusi kurniaan ALLAh sebagai satu pembalasan dan tebusan kepada darah para syuhada' dari kalangan mereka ialah Al-Imam As-Syahid Hasan Al-Banna yang dibunuh oleh golongan pelampau pada zaman ini. Revolusi Mesir ini adalah satu tanda dari kebesaran ALLAH. Saya ingin bertanya mereka, bagaimana keadaan orang-orang zalim dalam penjara sekarang? Apa yang terjadi pada mereka? Bagaimana kesudahan mereka setelah mereka menghalang manusia dari mengingati ALLAH dan berusaha dalam meruntuhkan rumahNya? Mereka tidak mampu melakukannya kerana kehendak ALLAH yang tetap akan menyempurnakan cahayaNya sekalipun dibenci orang-orang kafir."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan